forgiveness is giving up the hope that the past could be different

Har aldrig tidigare riktigt vetat när man ska förlåta någon, hur vet man att den personen är värd förlåtelse, och vad betyder  förlåtelse? Att man är okej med vad som hänt? Att man vill bli vän med den man ska förlåta igen? Jag har kommit på det, eller rättare sagt Oprah har kommit på det. "Forgiveness is giving up the hope that the past could be different". Alltså att man inser att det som hänt inte kan göras om, man kan aldrig ta tillbaka det, men det betyder inte att man tycker det är okej eller att man har blivit sams. Och jag gillar verkligen det hon sa, för jag kan känna ibland "jag vill bara att han/hon inte skulle gjort det!" Men när man inser att det inte går att ändra på, då kan man förlåta. Liten sak som snurrat i min hjärna bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0